Diagnostyka komputerowa w mechanice samochodowej polega na użyciu specjalistycznych narzędzi i oprogramowania do analizy danych z systemów elektronicznych w samochodzie. Może być używana do identyfikowania i diagnozowania usterek w różnych systemach w samochodzie, takich jak układ napędowy, układ hamulcowy, układ zapłonowy itp. W celu wykonania diagnostyki komputerowej, mechanik samochodowy podłączy specjalny komputer diagnostyczny do samochodu i odczyta dane z różnych systemów samochodu. Może to pomóc w określeniu przyczyny usterki i zaproponowaniu odpowiedniego rozwiązania.
Diagnostyka komputerowa w samochodzie może być przeprowadzana przez różne łącza, w zależności od konkretnego samochodu i używanego narzędzia diagnostycznego. Najczęściej używanymi łączami są:
- Kabel diagnostyczny: Jest to specjalny kabel, który jest podłączany do samochodu z jednej strony, a do komputera diagnostycznego z drugiej. Kabel ten służy do przesyłania danych z samochodu do komputera i odczytywania ich przez oprogramowanie diagnostyczne.
- Bluetooth: W niektórych samochodach istnieje możliwość połączenia komputera diagnostycznego z samochodem za pomocą technologii Bluetooth. W takim przypadku nie jest wymagany żaden kabel, ale komputer diagnostyczny musi być wyposażony w moduł Bluetooth.
- Wi-Fi: Niektóre komputery diagnostyczne mogą być również połączone z samochodem za pomocą sieci Wi-Fi. W takim przypadku samochód musi posiadać odpowiedni moduł Wi-Fi, a komputer diagnostyczny musi być w stanie się z nim połączyć.
- Interfejs OBD-II: W większości samochodów produkowanych po 1996 roku znajduje się specjalny interfejs diagnostyczny OBD-II (On-Board Diagnostics). Interfejs ten jest podłączany do samochodu za pomocą specjalnego kabla, a następnie może być używany do przesyłania danych do komputera diagnostycznego.
Pszczyna – Tychy – Oświęcim